1/07/2015

Copenhagen date at Perch's Tea Room


Perch's tea room, perch's tehandel, afternoon tea

Igår tog vi tåget över sundet för en Köpenhamnsdejt. Ända sedan jag och mammi var på Afternoon tea på Perch's tehandel har jag längtat efter deras smöriga scones och bubblande cremant. Och det var så mysigt att sitta där med min man och sippa på te medan regnet öste ner där utanför. På vägen hem passade jag på att besöka floristen som ligger precis vid Magasin och där köpte jag med mig den största buketten rosor jag någonsin köpt (eller i ärlighetens namn var det 3 buketter) bildbevis kommer inom kort!

Yesterday we took the train for a date in Copenhagen. Ever since me and mami went for Afternoon tea at Perch's tea room I've longed for their buttery scones and crispy cremant. And we really had the loveliest afternoon there - sipping on tea while the rain poured down outside. On our way home we stopped by the florist next to Magasin and brought home an enormous bouquet of roses. 



LOVE,
LINE



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar